Friday 9 December 2011

Karácsonyi hangulat?

Timi images
Bridget Jones-tól koppintva: 
kinti Celsius fokok száma: 28, karácsonyi hangulategységek száma: 0, karácsonyig hátralevö napok száma: 15.
Az ablakból kinézve lehet látni, ahogy virágzik a Bougainvillea (meg még sok minden más), ez pedig nem sokat segit a karácsonyra hangolódásban. Nagyjából semmit.
Timi úgy gondolta, hogy segit belopni az életünkbe a telet és megfázott, úgyhogy reggel, miután leadtuk a hölgyeket az oviban, orvoshoz vittük. Kapott vagy 6 féle gyógyszert, ami reméljük segit. Az indiai orvosok öszintén hisznek a mennyiségi orvoslásban. Szerintem ki van adva nekik, hogy vizsgálatonként legalább 3 féle gyógyszert kell felirni, különben nem gyógyul a beteg. Az antibiotikumot meg tonnaszám szórják, merthogy szerintük csak az használ.
Én a lábamra szerencsére semmilyen orvosságot nem kapok (elsö héten kaptam gyulladás- és fájdalomcsökkentöket és most kálciumot), csak szorgalmasan röntgenezik. Én szerdán voltam orvosnál. Mivel erröl itt még nem irtam, ezért elmondom, hogy november elején, Keralán eltörtem a bokámat (terveim szerint Keraláról majd részletesebben irok, a rémtörténetet is ekkor tervezem elmondani). Doktorbácsi figyeli nem mozdulnak-e el a törött csontjaim, jól forrnak-e össze. Hogy büszkélkedjek, spirális bokacsonttörést szedtem magamnak a réten. (Precizen a tengerparton, de igy jobban hangzott.) Karácsonyi hangulatra csak az adhat okot, hogy esetleg karácsony elött leveszik a gipszet a lábamról. Indiában karácsony elött megbetegedni rossz ötlet, merthogy itt nincsen egészségbiztositás, ezért minden szolgáltatásért elöre fizetni kell. 
Például, ha én elmegyek az orvoshoz, elöször jelentkezem a regisztrációnál, ahol kifizetem a vizitdijat (ez orvosonként változik), az én dokim 2221 forintot kap alkalmanként(megnéztem a mai rúpia árfolyamot, azért vagyok nagyon okos), aztán elmegyek röntgeneztetni 3554 forintért. (Amikor gipszeltek ehhez még hozzájött 15103 forint.) 
Lehet persze külön egészségbiztositást kötni és akkor el lehet küldeni a biztositóhoz a számlát, aki majd kifizeti (de ugye nem rögtön). Arról nem beszélve, hogy a biztositó még esetleg kérdez is. Például Gábor megküldte a mi biztositónknak az én számláimat, mire biztositó visszairt, hogy nem tudja ki az a Kumar Singh. Válaszoltunk. Azt, hogy mi se.
A gyógyszerszámlákat nem nagyon érdemes elküldeni, mert a gyógyszerek igen olcsóak, még úgy is, hogy szakajtóval mérik. Anna a fülgyulladására antibiotikumot kapott. A gyógyszer teljes áron 133 forintba került. Németországban ugyanezen célra felirt antibio 20 euró volt. A különbség a kettö között az, hogy az egyik modernebb, mint a másik. Lehet tippelni melyik.
Úgyhogy orvos ide, orvos oda a karácsonyi hangulatom egyenlöre még várat magára. Lehetne nekem esetleg küldeni. Valaki? 
 

No comments:

Post a Comment