Sunday 29 April 2012

Babamúzeum, Oberoi (Gurgaon)


 

Szombaton úgy gondoltam, hogy a lányok majd örülnek neki, ha elmegyünk a babamúzeumba nézelődni. Rosszul gondoltam. Szandra körülbelül félidőnél úgy érezte, hogy ő elég babát látott és már menjünk haza. Nagy nehezen meggyőztük, hogy nézzük végig a múzeumot. Ebbe beleegyezett, de a délutáni program további részét törölni kellett.
(A képek nem a sajátjaim, mivel a múzeumban nem lehet fotózni, a bejáratot pedig elfelejtettm lefényképezni. A fentieket a neten találtam.)
A múzeum a világ minden tájáról származó babákat mutat be. Mi kicsit kihúztuk magunkat, mert ez volt az a hely, ahol a nagy nemzetekkel egy elbirálás alá estünk. Három tárlónyi magyar babája van a múzeumnak, hasonlóan pl. a británokhoz és a franciákhoz. A dánok a hollandokkal közösen egy vitrinen osztoztak. Szemre a múzeum gyűjteményének a felét az európai babák teszik ki, a másik felében sok japán baba van (nagyon szépek!!) és jópár indiai. De vannak babák Qatarból, Thaiföldről, Indonéziából és más egzotikus helyekről is. Azt, hogy Szandra lányunknak mi nem tetszett, ne tessék kérdezni, mert nem tudom megmondani.
Persze itt is volt egy kisebb holtpont, amikor indiai középiskolások csoportja jelent meg a múzeumban és mi háttérbe szoritva a babákat, fő attrakcióvá nőttük ki magunkat. Egy fénykép sem készült rólunk, viszont a fél osztállyal kezet fogtam és sokat mosolyogtam is közben. Sztárnak lenni tényleg elég fárasztó.

Ma a gurgaoni Oberoiban voltunk ebédelni. Gurgaon az új Új Delhi, a városközponttól délnyugatra fekvő előváros (balra lent), és sok szép modern épülettel büszkélkedhet, nagyon trendi. Én a Conde Nast Traveller indiai kiadásában olvastam az épület dicséretét (mondom, hogy nagyon művelt vagyok) és gondoltam nézzük meg milyen.
Gurgaon nincs közel hozzánk, de az élmény szerintem megérte a majd egyórás autózást. A szálloda valóban nagyon modern, valóban nagyon szép és a kaja is jó volt. A csajok nagyon élvezték, hogy az egyik nagy teraszon futkoshatnak, amig mi befejeztük az evést.
Képek alant: 
Szálloda fő szárnya
Szálloda mellékszárnya (konferencia termek)


Heppi babák
Eszegető ifjúság

 
Bár
Étterem
 
Mosdó I.
Mosdó II.
  
Mi úgy lettünk WC függők, hogy az Irén kezdte. Azóta Apa belenyugodott, hogy a programba kénytelen beépiteni a WC látogatásra és fényképezésre számitott időt.
Most se nagyon birtuk ki.

No comments:

Post a Comment