Thursday 22 March 2012

Velszi nyúl

Ma egyedül ebédeltem és a házvezetőnéni által készitett Samosa gondolatától kicsit levert a viz. (A Samosa olajban sütött fűszeres batyu, koriander szósszal.) Végülis az ember egészséges védekezőrendszere időnként felébred és üzeni, hogy minden további égett olaj bevitele a szervezetbe a gyomornedvek lázadásával fog járni. Úgyhogy minek kihúzni a gyufát?
Igy a nemrégiben vásárolt "Travelling Diva" cimű szakácskönyvből elkészitettem a Welsh Rabbit / Rarebit nevű rendkivül bonyolult gasztrokölteményt. Mivel a csajok ebédjéből hátramaradt egy maréknyi főtt pipi, ezt kiegészitettem az alábbiakkal:
10 dkg reszelt sajt (nálam Petit Basque, egyébként Cheddar),
1 tojás sárgája,
1 ek vaj,
40 ml tejszin,
1 csipetnyi csilipehely,
1 csipet pirospaprika,
1 tk mustár,
só, bors,
3 szelet ciabatta kenyér.
A pipit és a többi hozzávalót a kenyér kivételével összekevertem, kenyérszeletekre rákentem, kenyeret grillben 5 perc alatt készre sütöttem. Mig sült, egy maréknyi salikeverékbe hajitottam 4 negyedekre vágott apró paradicsomot, kevés sót, borsot, 1 ek borecetet, 1 ek olivaolajat.
Mikor a kenyér megsült, az egészet megettem. Jó volt. (Egyébként az eredeti recept vega, pipi nincs benne, csak én fel akartam használni a maradékot, ezért került bele.)

No comments:

Post a Comment