Thursday 22 March 2012

Torta di cioccolato (csokitorta)

Ha nagyon vicces lennék azt mondanám, hogy mig a múlt héten Thaiföldön jártam, megtanultam olaszul. De nem. A recept egy Ritu Dalmia nevű indiai "sztárséfé", aki nagy rajongója az olasz konyhának (ő a szerzője a Velszi nyulat tartalmazó "Travelling Diva" c. szakácskönyvnek). Szerinte az alábbi recipe is olasz. Ezt nem tudom. De a süti annyira jó, hogy hála neki, megbocsátom az indiaiaknak a samosát. Mit mondhatnék mást? Tessék kipróbálni.
25 dkg étcsoki,
12,5 dkg vaj,
3 tojás,
5 dkg cukor,
1/2 ek kakaópor.
(Én feleztem a receptet, a 3 tojást úgy, hogy 1 egész tojást és két tojásfehérjét használtam fel. A két tojásfehérjét ne tessék kérdezni miért. Bizonyos félreértések eredménye volt. De jó volt igy.)
Sütőt előmelegitettem 200 fokra.
Csokit apró darabokra tördeltem és a vajjal együtt felolvasztottam (vizfürdő felett, vagy elektromos lapon egyes fokozat).
Tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a cukorral felvertem, hozzáadtam a vajas csokit és a kakaóport.
Tojásfehérjéket felvertem, óvatosan a masszába forgattam. Én egy 20 cm átmérőjű szilikonformába öntöttem a tésztát, (a teljes adagnál 26 cm átmérőjű forma kell), majd ment a sütőbe.
10 percig 200 fokon sütöttem, majd 35 percig 160 fokon.
Kihűtöttem, formából kiboritottam, porcukorral a tetejét megszórtam. Pöpec lett.

No comments:

Post a Comment