Tuesday 7 February 2012

Ügyintézés

Múltkor húgom kérdezte, hogy mit kell délutánonként ügyintézni. A mai remekbe szabott akcióm után tudok konkrét példával szolgálni.
Az a bonyolult feladat állt előttem, hogy belvárosi lakhelyünkről indulván, pénzt vegyek ki a bankból. Normál helyeken kifutok a sarokra és elintézem (Germániában mig a csajok aludtak, az akciót lezavartam). 
India azonban nem az egyszerű megoldások országa. Egyrészt a sarokra hiába mennék, mert nincs ott automata. Másrészt a mi bankunk a hires ICICI. Ez egy indiai intézmény, ami nem brilliáns és nem ügyfélbarát.
A legközelebbi bankautomata a mi kolóniánk piacán van. Ide csak autóval lehet menni. Igy hét perc. Úgy terveztem, hogy hét perc tepenyével, hét perc visszaúttal, kb 20 perc alatt meg kéne járnunk. Azonban, mint tudjuk ember tervez, a huncut bankja pedig meglepi.
Odakocsizunk. Bicegve a bank elé "robogok", aholis megállapitom, hogy az automatáim fülkéje le van lakatolva. Egy szép nagy lakattal. Ezekből nem lehet pénzt fakasztani. Úgyhogy visszakaptatok a kocsihoz. 
Megyünk a bank következő automatájához. Egy fülkében két pénzkiadó. Mindkettő üzeni, hogy a kártyám szép, de értéktelen. Remek. Kérdezem a szomszédos bankfiók munkatársait miért van ez? Ha nem működnek az ATM-ek miért nem irják ki rájuk? A fiúk nem értik. Hiszen működnek, csak nem mindegyik kártyát fogadják el. Nekem pedig nincs más dolgom, mint olyan ATM-et keresni, ami az én kártyámat szereti. Amig egy automata nullánál több sikeres tranzakciót hajt végre naponta, minek megjavitani? Nagyon takarékos álláspont és kulcs a stresszmentes életmódhoz.  Mármint az övékhez. 
Én némi dühöngés után viasszabattyogok a kocsihoz, bepattanok és indulunk tovább. 
Ne tessék aggódni a harmadik "tehenet" már meg tudtam fejni. Az már csak a hab volt a tortán, hogy miközben harcoltam a drágával egy kicsi Singh betörtetett a fülkébe, és egyazon lendülettel az ajtó és a fal közé csippentett. Én próbáltam óvatosan lélegezni, mert gondoltam az ajtóra kent tüdőmre később még szükség lesz, úgyhogy magammal vinném. Kicsi Singh orditva még eszmét cserélt a biztonsági őrrel, hozzám simult, megkukkantotta mivel molyolok és bedobta a csekkjét az ATM meletti dobozba. Mondtam én is itt vagyok. Mondta nem baj, nem zavarok. Nagy megnyugvás!
Igy alig egy óra múltán már otthon is voltam. Viszont csodabankunknál a havi első öt pénzfelvétel ingyenes. Nem győzök örülni.

3 comments: