Wednesday 1 February 2012

Az indiai piac

Újra járok bevásárolni. Pont jókor. Itt az a tél, ami otthon a nyár. Egy csomó mindennek van szezonja. Egyszerre érik az eper, a füge és a szőlő. Ezen kivül három féle sárgarépát számoltam meg. A narancssárga lerágott csont, otthonról ismerjük. De a feketét és a pirosat nem. Németországban vettem egyszer-kétszer feketét, de az világosabb volt és kicsit édesebb. Ennek sötétebb lila szine van, mint a céklának, picit édesebb és karakteresebb az ize, mint az otthoni sárgarépának. A piros répa egyszerű ügy. Nagyon fini, gátlástalanul édes és aromás. Nyami.




 Ha esetleg valakit érdekel, egy nagyon egyszerű salit csináltam belőle. Egy nagy maréknyi káposztát, plusz a képen látható répákat csikokra gyalultam (sárgarépa helyett mehet bele nem túl érett mangó, esetleg narancs). Beledobtam egy nagy marék sótlan kesut (lehet földimogyorót is, itt kesut egyszerűbb venni, mint mogyit) és egy marék mentát. Kapott egy kis hamis majonézt, 2 ek joghurtot, 1 tk mustárt, 1/2 tk sót és borsot, 2 tk porcukrot, 1 zöldcitrom levével (ha az otthoni savanyúbb, mint az itteni, ami sanszos, akkor több cukor kell bele) összekevertem, hozzáadtam kanalanként 2 ek olivaolajat és ment a salira. Ennyi.




1 comment: